الجمعة، 18 أبريل 2014

ليليات 59 ( أنا المجنون )




قال لي قلمي 

وهو يبكي أمامي في جنون 

أمازلت تذكر ليلي 

وتدعي بأن مثيلها يوماً لن يكون 

أما زلت تذكر ذلك الحب الحزين ؟

والهجر والأشواق 

أما زلت تنتظر أن تعود من بعد السنين ؟

فقلت يا قلمي 

مثلي لا يخون 

أنا من كنت أرقص في رياض العاشقين 

أنا الماشي لحب ليلي في دروب السائرين 

أنا العاشق 

أنا المجنون 

يا قلمي 

لو هان العمر .. كل العمر 

حب ليلي لا يهون 

_________

أحمد الصعيدي

هناك 4 تعليقات:

  1. من فضلك غير صوت الناى احسن بيخلينى اعيط . مش كغاية الكلام .

    ردحذف
  2. غير معرف

    صوت أي ناي
    أنا مش فاهم بجد

    عموما شكرا لمرورك

    ردحذف
  3. عاش قلمك مجنون

    بجد روعه روعه روعه

    حب المجنون عمره مايتنسى
    ولا يهوووووووون

    عاشقة شعرك

    ردحذف

  4. بس هو فين صوت الناى ده
    انا مش سمعاه

    بجد كلامك يا شاعر مش محتاج اى شىء يزينه . حروف غاليه

    عاشقة شعرك

    ردحذف

مرحبا بكم دائما