الجمعة، 13 نوفمبر، 2009

فيرجينيا


تكـــــشف عينـــــاي فــــي الحــــب بلواي

و تـــستبيـــــح ذاك الـــــبــــلاء عينـــــاك

ولــــو أن لـــي فــي فــــن الهـــوي خـــبر

مــــا هــــفت الفــــؤاد أنينا عـــند مـــرأك

يـــا فـــراشة بين الـــربي تعــدو كسوسنة

كـــل النساء تـــغار فــي الحب ممــشاكي

رأيت أحلام أهـــل الـهوي بيـــن أجنحتي

لـــما رأيت الــــوجد يخرج مـــــن ثناياك

زعـــموا أن الحـــب عند المـــلوك جـــاه

فما أفــــقر السلاطين فـــي عيني وأغناك

عصـــفورة فـــي ســـماء الكــون هــائمة

تعـــطر فـــم الـــزمان بحسنك الــــزاكي

والطـــير يلهث شـــوقا خلــف مــــيلادك

وكـــل العشاق عندك ذا هــائم وذا شاكي

فيا قبـــلة العـــشاق فـــي فـــــن الهـــوي

تــــاه الفـــؤاد وغاص فــــي بحر دنياك

يـــا نغـــما مازال يسري بين جــوانحي

يغيب عن السمع ويبقي في القلب معناك

هناك 34 تعليقًا:

promise is promise يقول...

يااااااااااااااااااااه

انا بس نفسى اعرف حضرتك بتجيب الكلام ده منين جميله جدا


فيا قبـــلة العـــشاق فـــي فـــــن الهـــوي
تــــاه الفـــؤاد وغاص فــــي بحر دنياك
يـــا نغـــما مازال يسري بين جــوانحي

دمت مبدعا

اعشق فى الليل ضوء القمر يقول...

معلم بجد

الأحــــــ إيناس ــــــزان يقول...

بجد هايل يا احمد

تسلم ايدك

ربنا يكرمك
انا بضعف قدام كلماتك اللى بجد بتبهرنى بيها
تحياتى

mira يقول...

ما اجمله عشق وما اجمله غزل
دمت بكل الخير والمودة

Mr.Hazem يقول...

حكتلك قبل كده
حينما ابحث عن عذب الكلام اتي اليك
يسلموا يا مدير
وبانتظارك دائماً

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

ايه الكلام الحلو دا

طب قولى بيتجاب منيني وانا اروح اجيب حبة حلوين كدا ههههههههه

انا مش بحسد انا بقر بس

بجد تحفة يسلم قلمك
تحياتى لك

well يقول...

كل مرة مابلقيش كلام اقوله غير ممتاز وديما مبدع ودى طبعا الحقيقة بس انا كدة حاسس انى شكلى بقى محرج كأنى بنسخ الكلام والصقه انا المرة الجاية لو ملقتش كلام غير شعر ممتاز وديما مبدع مش هعلق
تحياتى

7annen يقول...

جامده يا صعيدى
هم الصعايده كدا بيقولوا احلى كلام
تسلم ايدك

حلم بيعافر يقول...

نزلنا بوست عن المقاطعة
المهم بقى نقاطع بجد مش كلام
تحياتى

أحمد الصعيدي يقول...

promise is promise

الموضوع بسيط جدا

فنجان قهوة اكسبريسو ونغمة فيلم حبيبي دائما كل حاجة تبقي تمام

حتي اسألي ليس فقيرا من يحب سألت السؤال ده وأنا جاوبت عليه

شكرا لمرورك

أحمد الصعيدي يقول...

أعشق ضوء القمر

شفت ازاي
وعلي فكرة كلامك بتاع زمان صح مية في المية

شكرا لحضورك

أحمد الصعيدي يقول...

ايناس الاحزان

يا أختنا العزيزة احنا بنستمد أشعارنا من قوة تعليقاتكم

شكرا يا باشا

أحمد الصعيدي يقول...

mira

هو كذلك ولكن بين جدران أخيلتي

شكرا لمرورك

أحمد الصعيدي يقول...

mr hazem

أشكر لك تواجدك الدائم وعذب كلامك

أحمد الصعيدي يقول...

همسات علي ضوء القمر

أقولك بجيبه منين

تعرفي الراجل بتاع فيلم الكيف

يا صبر صبصب علي الصبايا المتصبصبين
وصبصب صباهم

الراجل اللي كان بيصوصو ده

ههههههههه

كلمة في ودنك
يا ريت ما تقوليش لحد


شكرا لوجودك

أحمد الصعيدي يقول...

well

خلاص يا عمنا أنا هأبطل أكتب شعر
هأغني ينفع كدة

هههههههه

شكرا لحضورك المتميز

أحمد الصعيدي يقول...

حنين

ظهورك بعد غياب وكنتي تحتلي المدونة ليه علامات استفهام يا رب تكوني بخير ومش يكون في حد مضيق عليكي

شكرا

أحمد الصعيدي يقول...

حلم بيعافر

تمت المقاطعة بالفعل والله المستعان

بارك الله فيك

غير معرف يقول...

استاذ أحمد

لو حضرتك بتحبها الحب ده كله يبقي يا هناها

ولو كلمات شعرية يبقه ما اروعك



سامية

فتاه من الصعيد يقول...

زعـــموا أن الحـــب عند المـــلوك جـــاه
فما أفــــقر السلاطين فـــي عيني وأغناك

عندك حق والله

دمت مبدع دوما

تحياتي

أحمد الصعيدي يقول...

سامية

أنا أكتب الشعر كي أحيا أميرا

وهذا شأني بين حروف اللغة

شكرا لك

أحمد الصعيدي يقول...

فتاة من الصعيد

ماتلخدينيش في دوكة
فين التاج وفين ردك عليه

انا هأعين اتنين حراس هنا يمنعوكي من الدخول لحد ما تجاوبي عليه


هههههههه

شكرا لمرورك
ولإبداعي

هههه

فتاه من الصعيد يقول...

لا والله هجاوب .... بجهز بس البوست

تحياتي .... يا عدو المرأه :D

ليس فقيرا من يحب يقول...

ههههههههههههههههههههههه

هيا القهوة الاكسبرسو بغباوتها

اللى بتطلع اروع كلام

ربنا يباركلك يا شاعر يارب

norahaty يقول...

منتهى الرقة
والعذوبـــة!

well يقول...

الف مبروك لمصر والحمد لله ...

فكرة من الزمن ده يقول...

فيرجينيا يابختك بالكلام الجميل من شخص غير رومانسي بالمرة


زعـــموا أن الحـــب عند المـــلوك جـــاه

فما أفــــقر السلاطين فـــي عيني وأغناك



فعلا كلام مظبوط
تحياتي

أحمد الصعيدي يقول...

فتاة من الصعيد

لما نشوف

وشكرا علي اللقب الجديد

أحمد الصعيدي يقول...

ليس فقيرا من يحب

شوفي إزااااااااااااااي


هههههههههههه

أحمد الصعيدي يقول...

norahaty

أوجزتي فأنجزتي

شكرا لمرورك

أحمد الصعيدي يقول...

well


الله يبارك فيك

معلش مش قادر اتكلم صوتي راااااااااح

الحمد لله

أحمد الصعيدي يقول...

فكرة من الزمن ده

أنا مش رومانسي أنا
أنا مش رومانسي أنا

ههههههههههه

شكرا لمرورك وتعليقك الظالم ده طب دي تستاهل أكتر من كدة بس المشكلة اني مش رومانسي

ههههههه

روح ياشيخ الله يعمر بيتك

promise is promise يقول...

ايه يا استاذ احمد

صوتك راح من كتر الفرحه

طيب وكلاماتك

مش المفروض كنا نشوف حاجه علشان مصر

على الهامش

شفت رد فعل الجزائر بعد المطش
يرضيك اللى حصل؟

طيب
ده
كلام

خلاص بقا
منتظرين حاجه جديده

أحمد الصعيدي يقول...

promise is promise

طبعا صوتي تقريبا اختفي

لكن يا سيدتي أنا لا أخلط الدين والدنيا فالجزائر شعب عربي مسلم ولايسيؤه قلة أو شرذمة فأنا أحترم الديانة أكثر من كرة القدم ولاتنسي يا سيدتي أنها في المقام الاول لهو ولكن لذيذ

شكرا لمرورك
ربما أنشر جديدي اليوم
أشكر لك وجودك

السلام عليكم