الجمعة، 3 سبتمبر 2021

حماقة




ويلّ الحروفِ بين القصائدِ تئن

 ويأبي ساكن سطوري أن يبلغها مُناها

ويا ويلي إذا جاوزتُ حلمي 

يا كل حلمي بين الفصول ومنتهاها

يا أنتِ الحياةَ إذا أرادت أن تكونَ

قُربَ الياسمينةِ أو كانت شذاها

ويلي أنا وأنا المُغرمُ 

من حماقةٍ لم أفتعلها

من كلمةٍ وقتَ الوداعِ 

تهادت إليّ ولم أقُلها

ويلّ شفاهي المُطبقاتِ من قُبلةٍ

!!  أرادت عِناقاً لشفاهٍ لم تنلها   !!

هناك 8 تعليقات:

  1. ما سبب حذف قصيدة ام الأمير وما قبلها
    اول مرة اقرا شئ هنا و يحذف بعد ذلك

    ردحذف
  2. ويلّ شفاهي المُطبقاتِ من قُبلةٍ

    !! أرادت عِناقاً لشفاهٍ لم تنلها !!

    من سنين نسالك تعمل ديوانك وكنا بنطالبك بيه حرام عليك شعرك يبقي مقتصر عليه المدونات اللي في الغالب محدش بيدخلها
    رااااااائعة جدا يا شاعر
    وردة

    ردحذف
  3. وردة
    حصل وانا فعلا مقصر كتير بس انا حاليا مكتفي جدا باللي بكتبه هنا وكفاية أنه بيقرؤه الناس اللي حاسين بكلامي ومصدقين احساسي عايش هنا لان المدونة فيها احلي ايامي وفيها حياتي وجودي هنا مش علشان الحرف بس ده المكان الوحيد اللي بعرف أسند راسي عليه حاليا تقدري تقولي اني بهرب مني المدونة علشان حتة مني فيها ويمكن ييجي اليوم اللي اعمل فيه الديوان واتمني يكون قريب واكيد هأعلن عنه هنا .. حضورك ببسعدني اكيد
    وشكرا لوجودك

    ردحذف
  4. أين ام الأمير قرأتها مره ولم أجدها كانت من الروائع ايضا

    ردحذف
  5. كل اللي بيدخل عندك بيسند رأسه ع كلماتك واحساسك وده من اول يوم دخلت فيه المدونات لكن فكر في مكان يظهر كلماتك مع وجودك هنا

    ردحذف
  6. نتمني قريب نشوف إبداعاتك يا شاعر انت تستاهل انك تكون موجود بقوة وخاصة أن الشعر الفصيح حاليا قليل

    ردحذف
  7. والله وانا اتمني جدا .. لكن مش عارف ايه اللي بيرجعني مع كل نية لعمل الديوان
    اشكرك ❤️👍

    ردحذف

مرحبا بكم دائما